piątek, 11 grudnia 2015

Dzienniczek ciąży

Prowadź dzienniczek ciąży

   Przydatne może się okazać notowanie twoich uczuć w kolejnych fazach ciąży. Niektóre mamy lubią nawet prowadzić pamiętniki z tego okresu, aby upamiętnić swoje przeżycia. Spojrzenie na takie zapiski z dystansu bywa interesujące, zabawne, a czasem zaskakujące. Gdy przyznajesz się do tego, co czujesz, stawiasz pierwszy krok do przemiany negatywnych emocji w pozytywne. Taka deklaracja może ci pomóc rozpoznać, czego potrzebujesz, aby poczuć się lepiej. Wiele emocji, których doznajesz, wynika z wahań poziomu hormonów. Ich poziom musi być wysoki po to, by utrzymać twoją ciążę i pomóc dziecku w normalnym rozwoju.

    Przykład

   „Gdy byłam w 13. tygodniu ciąży, czułam się naprawdę nieszczęśliwa – smutna, zmęczona, bez energii. Nie chciało mi się z nikim rozmawiać. Nie pamiętałam, żebym się tak czuła podczas poprzedniej ciąży, ale gdy przeczytałam mój pamiętnik, zdałam sobie sprawę, że przeżywałam dokładnie to samo. To dało mi nadzieję, że pewnie około 20. tygodnia będę się już czuła lepiej. Rzeczywiście, dokładnie tak się stało”.

   Vicky, mama Richa – w 37. tygodniu ciąży

   W dzienniczku ciąży spróbuj szczegółowo notować, jak się czujesz. Zastanów się nad swoimi uczuciami i ich znaczeniem. To pomoże ci podjąć decyzję, jak dalej postępować. Zapewne już samo przemyślenie uczuć i przelanie ich na papier pomoże ci nabrać do nich dystansu. Być może nie chcesz jeszcze mówić znajomym z pracy o swojej ciąży – a jednocześnie jest ci z tym źle, bo co rano masz mdłości. Gdy rozpoznasz problem, może zdecydujesz się na zmianę godzin pracy, abyś mogła efektywnie pracować w czasie, gdy czujesz się dobrze. Może warto też pomyśleć o pracy w domu? Nie powinnaś martwić się, że stracisz pracę – prawo w Polsce w sposób szczególny chroni kobiety ciężarne przed zwolnieniem.
ZOBACZ CAŁY PORADNIK 

Szczęśliwej ciąży TUTAJ>>>

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz